tirsdag den 20. maj 2008

100 krukker

Jeg har valgt at gøre en dyd ud af de tidligere års kærlige drillerier fra mand og venner omkring min hang til krukker i haven.
I år er mit mål 100 krukker.
Indtil videre er jeg oppe på 62, men sommeren er jo ung endnu og jeg har masser af planer.
Det med krukker skal måske ikke tages helt bogstaveligt, men så da planter i beholdere. Hvis jeg ikke skal købe mig fattig i krukker, må der tænkes alternativt, kurve, trækasser, oliedåser og gamle kander er i spil. Her hjælper det jo gevaldigt at jeg har et blødt punkt med loppemarkeder og ting der er så grimme at de på en måde er helt vildt smukke. Det er ikke altid andre kan se det, men jeg har øje for den slags kamufleret skønhed:)
Jeg kan for eksempel til husbondens rædsel illuminere hele haven med sådan nogle skønne farvede plastkopper på pinde. Man sætter fyrfadslys ned i kopperne, og havens kroge oplyses af grønne, gule. røde og orange lyspletter.
Min bedstemor havde sådan nogen da jeg var barn, og jeg blev helt overophedet da jeg forrige år høstede en hel kassefuld for 20 kr. på et bagagerums-marked.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar