mandag den 6. april 2009

Jeg er lidt pylret med påskeæg

Sålænge jeg kan holde mig fri af gule plyskyllinger er jeg lidt vild med påskeæg. Jeg har lavet papiræg, hårdkogte hønseæg og bløde filtæg der pynter rundt i huset. Nu mangler vi vist kun de skidne æg og chokoladeæggene ej at forglemme:))

Alt for damerne-æggene herover har jeg lavet ved at klippe æggeformen ud i så mange sider som saksen kunne gabe over. Derefter har jeg syet dem sammen på symaskinen og foldet dem ud. Vupti fine farverige æg der stille drejer rundt på forårsgrenene.

Reden er lavet af birkeris. Æggene er pakket ind i løgskaller og kogt i hindbær-te i 2 timer. Pyyy hvor er det spændende at pakke dem ud og se de helt fantastiske mønstre og farvespil der er opstået.

Blødkogte er de ikke, men bløde og farverige filtæg. Det er ren terapi at trille påskeæg af karteflor og sæbevand

Ingen kommentarer:

Send en kommentar