søndag den 24. januar 2010

Koldt og koldt



I går formiddags da jeg skulle ud og handle, føltes vinden bidende kold og jeg frøs som en lille tynd hund hele vejen frem og tibage.
I går eftermiddag da Luka og jeg travede til stranden i det samme vejr, føltes vinden frisk og opkvikkende.




Vi nød at blive rusket igennem, mærke sneens knagen under fødder og poter, få kolde snuder og vejrbidte kinder.
Der var stor forskel på koldt og koldt.
Der var nu også forskel på min påklædning.
Til indkøbsturen havde jeg jeg stukket strømpebuksebenene i støvlerne og ladet hånt om hue og vanter og knapning af frakken.
På hundeturene er jeg en omvandrende tøjskulptur.
Uldne strømpebukser, uldne sokker, skibukser, tykke varme støvler, ulden trøje, tykt uldent halstørklæde, pandebånd, godt forede handsker og en kæmpe rulamsfrakke.
Luka klarer sig med selen, sommer og vinter pløjer hun sig gennem det vejr der nu bydes på.




Vi elsker begge kulde og sne, og jeg er da rigtig pjattet med det når jeg er klædt godt og varmt på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar