onsdag den 10. februar 2010

Meget stille mandag og rusten tirsdag


Det der i søndags tegnede som endnu et trivielt afsnit i min snot-soap, ændrede sig henover natten til en god gedigen gammeldaws halsbetændelse.
En af dem der hvor man bare ikke kan sige et kvæk, og hvor det gør grueligt ondt bare at tænke på at synke.
Hele mandag kunne jeg kun præstere små ynkelige pivelyde, slubre små skvæt te og have frygtelig ondt af mig selv.
Tirsdagen er der kommet lidt lyd på igen, feberen og ømheden er stabil, men tålelig.
Åh hvor er jeg bare træt af mit vinterskrantende helbred.
Jeg troede at jeg havde lagt de endeløse forkølelser bag mig sammen med stress-monsteret.
Bliver også lidt bange for om det er det lille monster der stikker hovedet frem igen, og prøver at fortælle mig et og andet ved at sætte mig skakmat igen og igen.
Forude venter en uges vinterferie.
En uge som heldigvis ikke på forhånd er booket op med voldsom megen aktivitet.
Jeg tror ugen skal bruges til stille eftertænksomhed og 10.000 km´s eftersyn af mit hverdagsliv.

4 kommentarer:

  1. Jeg tror sgu, jeg er i samme situation. Småstresset over ny medicin og hvad deraf følger.

    Hyperfokuseret på at jeg bliver hjemme, og dermed lader andre løbe hurtigere. Ny kollega som jeg ikke får talt ordentlig med, fordi vi veksler ligesom i, når mor kommer hjem, så er far lige gået.

    Holder det dog aldrig op?!

    Nåmen, jeg sender dig god bedring, og råder dig til, at gøre det jeg selv har svært ved, at gøre uden, at den dårlige samvittighed gnaver. Men vi skal nu gøre det alligevel, nemlig passe på os selv.

    SvarSlet
  2. Jeg føler virkelig med dig, kære du. Jeg har lidt så forfærdeligt at halsbetændelse i mange år, men fik til sidst fjernet mine mandler.

    Det har haft den virkning, at jeg 'næsten' heller aldrig er forkølet mere!

    Har du prøvet med lidt naturmedicin for at styrke dit imunforsvar?

    Rigtig god bedring ;-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for de omsorgsfulde kommentarer.
    Dagen i dag har rakt mig lidt bedring. Så jeg har sat egenomsorgen lidt på standby og raskmeldt mig til i morgen.
    For som du skriver Sifka, så er det næsten ikke til at holde ud at tænke på kollegaerne som må knokle ekstra, selvfølgelig i en uge hvor der i forvejen er mange væk.
    Så jeg bider lige tænderne sammen de næste par dage, med udsigt til en god uges ferie.

    SvarSlet
  4. "snot-soap". Hm. Fremkalder ikke-så-skjønne billeder for mit indre blik. ;o)
    Ja, mange mener, denne kulde i år får kvalt en masse virus-bæster, men baktusserne får den da ikke sådan gjort kål på. :o(

    SvarSlet