lørdag den 29. maj 2010

Nat nat



En laaaang dag er ved at slutte.
Den startede kl.6 fredag morgen hvor en græsk gudinde skulle have slangekrøllerne sat til dagens fjas.
Cæsar skulle have laurbærkransen vredet ned over sine lokker inden karamelkrigen skulle sætte igang.
Mors røde Mondeo har ikke haft "ledig-skiltet" slået til mange timer idag.
Der har konstant været unge mennesker der har skullet fragtes fra et sted til et andet.
Indimellem var der også lige et arbejde der skulle passes, en hund der skulle krammes og luftes, en kæreste der skulle nusses og lægges festplaner sammen med, en festkjole der skulle syes og en bunke syrener der skulle plukkes.
Nu er festkjolen næsten færdig.
De små pus er hjemme i reden igen efter en lang og dejlig sidste skoledag.
Kæresten og vuffi snorker om kap.
Jeg sidder her og klaprer i tastaturet.
Lige om lidt slukker og lukker jeg biksen for idag, daffer ind og snorker resten af familien i sænk.
En solskinslørdag venter forude med plads til både husmoderlighed og leg.

4 kommentarer:

  1. Jeg håber for dig, at du sover endnu. Du er altså en natteravn.
    Rigtig god dag til dig, Hanne:-)

    SvarSlet
  2. Hvor skriver du smukt og poetisk. Der gik lidt tid før at jeg fandt ud af at det var dine store børn og sidste skoledag, du skrev om, så læste jeg det hele igen og blev ganske rørt....
    Stine:)

    SvarSlet
  3. Hej igen Hanne,

    har lige kigget din blog igennem og din hjemmeside, for f.... hvor er du dygtig og inspirerende!
    Stine:)

    SvarSlet
  4. Jeg er en hardcore natteravn Laila ;)

    Tusind tak for de rosende ord Stine
    Det glæder mig at kunne inspirere

    SvarSlet