mandag den 3. maj 2010

Stilledag

Jeg er vist mest flittig med øjnene i dag.
Jeg har slæbt alle haveredskaberne frem, men kaffekop, kamera og solfyldt lækrog trækker voldsomt i mig.
Kroppen er træt og tung og ikke lige klar til haveknoklearbejde.
Jeg har fundet alle geogineknoldene frem, men er lidt i tvivl om hvorvidt det stadig er for tidligt at plutte dem i jorden.
En kasse lavendler og små fine marguritter venter også på at få lov til at slå rødderne i min havejord. Hvis jeg nu snakker lidt sødt til dem, holder de nok til et par dage mere i potte.
Jeg tror jeg bliver siddende og nyder.
Strikketøj i hænderne, havegrønt for øjnene og fuglesang i ørerne, ahhhh hvor godt.

3 kommentarer:

  1. Og jeg er kommet lidt i gang med min skvalderkål, men har det med overspringshadnlinger ;-)
    God havedag på terrassen :-)

    SvarSlet
  2. Åh, hvor det lyder som en dejlig dag hos dig.

    Knus ;-)

    SvarSlet
  3. Det har været en rigtig dejlig dag.
    Da først jeg erkendte at det var en dasedag blev den rigtig nydt, istedet for at fortvivle over at der simpelthen ikke var energi til alle mine flyvske planer.

    SvarSlet