tirsdag den 15. juni 2010

0.-9.klasse på et splitsekund


Julie lukkede eksamensrækken af med Sonnergaard og et flot 12-tal.
Kasper har samlet fuldt hus i 12-taller.
Nu kan de nyde at sommeren ligger blank og lokkende foran dem.
Bøger og noter kan pakkes væk, sangbogen fra 4.klasse er afleveret, og der meldes 0 udlån på skolebiblioteket ;)
Skolebibliotekaren har truet med at eksamensbevis-kuverten indeholder en regning og intet bevis til dem der ikke har afleveret ALLE bøger!
De synes begge at det er lidt vemodigt at sige farvel til folkeskolen, men er så klar på de nye udfordringer der venter efter sommerferien.
Kasper i gymnasiet og Julie på Femmøller efterskole.
Jeg synes jo lige jeg har fulgt dem afsted på første skoledag i børnehaveklassen.


7 kommentarer:

  1. Ja, det er sjovt som tiden går hurtigt når først de begynder i skole...lige pludselig er de jo voksne!

    SvarSlet
  2. Åhhhh, husker pludselig i et split sekund, følelsen af at livet ligger foran mig, og nu dine dygtige unger.
    Tillykke til dem, Stine:)

    SvarSlet
  3. Der skal vist lige en lille tilfølelse til min første kommentar..... husker følelsen af at stå der efter 9. klasse, med eksamensbeviset i hånden, og have mod på det hele. At livet ventede derude og jeg havde kræfterne til at favne det.

    Stine:)

    SvarSlet
  4. Tillykke til jer alle tre. Min ældste er også færdig for et par år siden, mens Bellamin bliver til næste år. Er vi virkelig blevet så gamle?

    Bella skal også på efterskole i 10. klasse. Jeg vil lige se på Femmøller det er da et dejligt sted :)

    SvarSlet
  5. Ja hvorfor går det så hurtig? I marts i år, mødtes jeg med min gamle klasse, mange af os havde ikke set hinanden i 25-28 år, det var en fantastisk dag og hvor havde vi savnet hinanden.

    SvarSlet
  6. Og jeg synes det lige var i går, at mine startede i skolen ;-) de er nu 23 og 24 :-)
    Flot gået af de to unge mennesker :-)

    SvarSlet
  7. Det går forunderlig hurtigt Kirsten. Glæden er at de har haft nogle dejlige og udviklende år og er blevet modige og rummelige unge mennesker med hang til livets udfordringer.

    Jeg kan faktisk også huske den der appetit på "det virkelige liv".
    Den har mine unger heldigvis også :)

    Ja Mette vi er ved at være modne og livskloge kvinder der sender vores seje unger ud i voksenlivet ;))
    Julie er bidt af teater, og glæder sig helt vildt til et helt skoleår med skuespil som hovedfag.

    Jeg har ikke mødt mine folkeskolekammerater siden vi forlod skolen Bebiane. Kan godt forestille mig at det må være et forunderligt møde efter så mange år.
    Til efteråret skal jeg mødes med mine seminariekammerater. Vi har været uddannet i 25 år. Det bliver spændende at gense dem.

    Jeg troede jeg ville være en tudsegammel krage når mine børn gik ud af skolen Lene.
    Men det er jo slet ikke tilfældet :)
    Tid er et forunderligt og foranderligt fænomen.

    SvarSlet