onsdag den 21. juli 2010

Hvad skulle vi snakke om hvis solen altid skinnede


Morgensolen luner godt og grundigt op i birkelysthuset.
Så er der til gengæld skyggefuldt og luftigt på terrassen, så det blev her jeg dækkede op til morgenmaden.
Mens vi sad og spiste morgenmad, filosoferede jeg lidt over det fantastiske foranderlige vejr i vores lille land.
For blot et par uger siden tumlede vi rundt i haven for at finde en solskinsplet.
I disse dage tumler vi rundt for at finde et luftigt og skyggefuldt sted at slå os ned.
Jeg elsker disse skift. Tror slet ikke jeg vil bryde mig om at bo et sted med evig sol og sommer.

Min Julie drager afsted på efterskole om få uger.
Med inspiration herfra har er jeg i gang med at sy et efterskoletæppe til sukkermusen.
Det indeholder felter fra jakker, sommerkjoler og sengetøj fra hendes barndom.
Det kan hun kravle sammen under, når der bliver behov for alenetid og eftertænksomhed.
Jeg nyder at sidde og sy det. Forbereder mig i hjertet på at min store smukke datter for en stund forlader reden.

Nu er der svalt og godt under birketræet, der er blus på lanternerne.
Iskaffe i dessertversionen med vanilleis er under forberedelse.
En ny version af lapper er underudarbejdelse.
Denne gang i bomuldsgarn, og nej, jeg aner ikke hvad jeg skal bruge dem til.

Jeg har været på sommerudflugt til Helgenæs i dag.
Der kom guf og fine sager med hjem.
Mere om det i morgen.
Nu skal den vidunderlige sommeraften nydes.

3 kommentarer:

  1. Det var da en supergod ide med sådan et efterskoletæppe. Og mon ikke hun kan mærke mors kærlighed når hun putter under det?

    SvarSlet
  2. Pussit, på Nanna´s pakke liste står der 2 tæpper et til sengen og et til at putte i ;)
    Så måske jeg også skulle se og komme igang.

    Yt.

    SvarSlet
  3. Jeg troede jeg kunne overraske hende med det Britta. Men på forunderlig vis har hun sværmet om værkstedet og til sidst måtte jeg fortælle hvad projektet går ud på.
    Hun elsker det allerede og blev helt sentimental over de indsyede barndomsminder.

    Du må helt sikkert i gang Yt.
    Det er rigtig sjovt at lave. Det tager lang tid, men er hele indsatsen værd, og noget mere spændende end navnemærkning og andre efterskoleforberedelser ;))

    SvarSlet