torsdag den 29. juli 2010

Når teenageren emigrerer midlertidigt


Endnu et efterskoleforberedende projekt er afsluttet.
Noget der ligner en håndtaske til en mamutkvinde.
En vasketøjstaske/kurv.
Jullen og jeg har aftalt at når den er fuld,
 er det en indikation på at det er på tide at søge mod en vaskemaskine.
Yderstoffet er Ikea-mix.
Foeret er voksdug fra Stof og stil.
Det hele er vendt omkring 70 cm lynlås.
Hankene er nylongjordbånd.

I går aftes stod den på Bilka-udflugt.
Regntøj, sokker og sportssko kan hakkes af på listen.
Nu mangler vi vist "kun" navnemærkning af alle skønherlighederne.
Strygemærker er bestilt og ankommer forhåbentlig snart med Postmand Per.
Pyha vuggestuestart var jo den rene leg, selvom jeg mindes hvordan jeg bandede over mærkning af vuggestueuniform x 2.


7 kommentarer:

  1. wow, jeg er imponeret over dine frembringelser g himmelbjergsturen lyder som en vaskeægte succes :-)

    SvarSlet
  2. Hvor ser den fin ud ... sikkert også fin som strandtaske...
    De har ellers navne/strygebånd og permanent skriver i Netto pt til en flad 20'er...

    SvarSlet
  3. Wauw for en vasketøjstaske :-)
    Vi satser på navneskrivning i det vigtigeste tøj...med kuglepen og håber det holder :-)
    Ellers må vi indkøbe navnemærker!!
    Da ældste var af sted var den form for mærkning IKKE moderne, så jeg blev også lidt overrasket
    Samme efterskole???
    Her taler vi om sve.dk

    SvarSlet
  4. Tak Lene.
    På de fleste andre områder er jeg noget underdrejet stadigvæk, men jeg finder ro og energi i det kreative hjørne.
    Vi havde en rigtig dejlig dag på "bjerget".

    Ja der er lidt strandliv over vasketøjstasken Merete.
    Jeg har en favorabel aftale med Ikast Etiket, så det blev dem der leverer navnemærker.

    Det kom også i den grad bag på mig at navnemærkning er et "must" Anne.
    Julie skal spille teater på Femmøller Efterskole. Hun glæææder sig:)

    SvarSlet
  5. Åhhhh, hvor jeg mindes. Vi var turen igennem for 2 år siden og den dyrt indkøbte gå-igennem-ild-og-vand-jakke hænger stadig ubrugt på knagen i gangen. Alberts vasketøjspose var i øvrigt også kæmpestor a la julemandssæk m. snøre og i hør... ikke noget larm til den herre :-)

    Hun får en fantastisk tid og du får en større datter hjem næste år, tro mig :-)

    SvarSlet
  6. Hun bliver godt udstyret din datter... Det er en fed rejse hun skal på - og så er det dejligt for hende at have nogle "lækkerier" med, som mor har lavet med kærlighed...

    SvarSlet