mandag den 6. september 2010

Mulet mandag


Mandag mandag din morgen er grå
Knægten er cyklet afsted med shorts og vanter.
Frustrationen over endnu et dyk er til at tage og føle på.
Jeg troede lige, håbede lige, var overbevist om at nu gik det den helt rigtige vej,
vejen mod tjek på tilværelsen og styr på det indre kaos.
Måske vil monsteret bare lige minde mig om at det for altid ligger på lur.
Måske er det meningen jeg skal glæde mig over, at jeg næsten havde glemt det var her.
Måske skal jeg gribe fat i det, ruske det, sige bøhhh lige op i dets blævrede ansigt.
Måske skal jeg pille alle bøgerne ud af bogreolen og skabe orden i den.
I dag føles det der med at lave en god dag sgu´ lidt popsmart og provokerende.
Men kom så da mandag, lad os få det bedste ud af det.....

6 kommentarer:

  1. Kære Hanne

    fandme, fandme, fandme, giv den grå sky, som hænger over dig, et ordentlig los i røven...
    Håber at du får en god mandag, stine:)

    SvarSlet
  2. Træls du har sådan en dag, jeg tror ikke disse dage forsvinder uanset hvor vi er i livet. Hvis min dag er grå og trist, sætter jeg mig på terassen med symaskinen, fuglesang - vinden - solen - og ikke mindst det dejlige sytøj. Og da jeg følger din blog er jeg sikker på at du har en vilje og styrke til at klare denne dags grå skyer. Og lur mig om ikke der kommer en solstråle i løbet af dagen.

    SvarSlet
  3. Jeg håber, du fik sagt BØH til monstret. Her skinner solen, og det er så september-smukt.

    SvarSlet
  4. Prop skidtet ind i et kosteskab og smid l..... på møddingen. Det gjorde jeg, og det hjalp altså!

    Nemt sagt, det ved jeg alt om. Det er min overbevisning, at monstret bliver mindre og mindre med tiden, men indtil da er det rigtig, rigtig irriterende. Men du vinder til sidst. Tro mig.

    SvarSlet
  5. Håber du har klaret dig igennem - i morgen kommer en ny og bedre dag ;0)

    SvarSlet
  6. Sammen fik vi, solen og jeg, pyntet på mandagen Stine.

    Solen fik også krammet på mig i løbet af dagen Elsemarie. Der er huller på livets vej, nogen gange føles benene for korte til at kunne hoppe over.

    Jeg lukkede det inde i en mørk krog og gik ud og nød solen Eva.

    Jeg er helt og aldeles fast besluttet på at få krammet på det bæst Sifka.
    Jeg havde vist glemt at lukke døren ;)

    Jeg fik trukket noget godt ud af møgdagen Merete. Tirsdagen er hjertelig velkommen.

    SvarSlet