onsdag den 16. februar 2011

Vinterhvidt giver varmen

Det var lige der i krogen jeg sad og hæklede og slikkede sol,
mens jeg pjækkede fra støvsugningen i lørdags.


Den gyngende fuglerestaurant udenfor køkkenvinduet
var drattet ned i nattens hæsblæsende sne.
Fuglene har siddet forvirrede over i hækken.
De har heppet på mig for at få åbnet for udeserveringen oppe i et kattefrit niveau.
Jeg har åbnet med fri bar fyldt med søde æbler og saftige solsikkefrø oppe i sikkert luftrum.


Fortovet var kommet i niveau med stensætningen ind til haven.
Indkørslen lukket på samme tætpakkede måde.
Jeg skovler, skubber, skraber og stønner...
hvis jeg da ikke lige er i pitstop efter varm kaffe.
Sne er smukt og giver varmen.

4 kommentarer:

  1. Ja, sne er smukt og giver varmen - hvis man altså bevæger sig :-)

    SvarSlet
  2. Synd for din terrassekrog, der var foråret ellers langt fremme.

    Glædelig onsdag.
    Kirsten

    SvarSlet
  3. Ja sne kan give varmen, men kan se at der også lige er blevet plads til en enkel hundepote, hvis man ser godt efter i sneen

    SvarSlet
  4. Sneskovling er forrygende fitness Dorit:))

    De blå anemoner og iriserne har fået asyl i værkstedet Kirsten.

    Luka er min tro hjælper når der skovles sne, Dorte.
    Hun vil faktisk helst stå lige der hvor jeg skal skovle.

    SvarSlet