tirsdag den 26. april 2011

Yde og nyde


Billeddokumentationen på solskinstirsdagen er aldeles misvisende.
Det kunne jo se ud som om jeg har danderet den på liggestol med litteratur og strik den hele dag.


Men nikke nikke nej
Jeg har med greb og grabber gravet 2 trillebørfulde skvalderkål  og peberrod op.
Først derefter trillede jeg omkuld på liggestolen.
Det var ikke præget af elegance
da jeg skulle have kroppen opretstående igen.
Efter en rask tur med smukkehunden
fungerer lemmerne atter nogenlunde.


Jeg har næver der vil klæ´en jord og betonarbejder.
Ru og barkede og slet ikke til finere håndarbejde.
Det skal nu ikke afholde mig fra at pakke strikkenellikerne og mødes med de skønne kvinder i strikkeklubben i aften.


I torsdags bragte min søster mig en vidunderlig buket tulipaner.
Den bliver bare smukkere og smukkere for hver dag.
Farverne og formerne forandre sig hele tiden.
Det er lige før forfaldet sætter ind,
så jeg sætter mig lige og nedstirrer smukheden for en stund.

3 kommentarer:

  1. Hvorfor er det så svært at lave havearbejde med handsker på? Skal vi ha' fingrene i mulden for at styre finmotorikken? Jeg er åbenbart ikke alene om den udfordring :)Dejlige billeder!

    SvarSlet
  2. Velfortjent hvile kan jeg regne ud. God fornøjelse med i aften :-)

    SvarSlet
  3. Lyder som en dejlig dag :) , især den sidste del, men den første skal jo også passes og det er jo helt meditativt når man først kommer i gang.

    SvarSlet