mandag den 13. juni 2011

Tur3


Jeg betrådte slotsgårdens brolægning med lakerede sommernegle og italienske sommersko
Tænkte på alle de fødder der i tidens løb har trådt på de samme sten.
Mærkede historiens vingesus og forestillede mig hvilket leben der gennem tiderne har været indenfor gårdens mure.
Jeg har fornylig læst Maria Helleberg´s Engelshjerte.
Så jeg følte at jeg næsten lige havde været til bal på Koldinghus.
I går var der også fest og leben. 
Et bryllupsselskab med knitrende silkebrud, festklædte gæster, latter og forventningsglade smil.


Indenfor murene lokkede 



En udstilling som helt klart er et besøg værd.
Der var det hele
det 
pirrende, drillende, provokerende, latterfremkaldende, 
kedsommelige, underkæbetabende, bedårende og overraskende.
Knirkende vindeltrapper og gyngende gangbroer 
binder det hele sammen.
Som udsendte fra Knitværket
gik vi selvfølgelig helt tæt på de tekstile indslag.


Skål strikket i sølvtråd


Dannebrog i nye materialer


Flettet porcelæn


Optrævling af strikket kjole


Overblik


Svævende mågekop MED kaffe


Mågen lidt fra neden.
Hvordan filan får man en kop kaffe til at hænge derinde.


Der er noget deeeejligt indeni


Strikkekunst inspireret af sømandstrøjen nærlæses af Susanne


Strikket kommode


Kniplingelamper


Strikket goble-lampe.

2 kommentarer:

  1. Meget kreativt, tak for kikket.

    SvarSlet
  2. Velbekom Lea.
    Det var en dejlig tur med masser af indtryk og inspiration.

    SvarSlet