fredag den 15. juli 2011

Blå bussemænd



Jeg har lavet en vidunderlig bytteaftale med en af de dejlige kvinder i Knitværket.
Jeg har syet badekåber til hendes drengebørn
og hun strikker en kjole til mig.
Regnvejrsdagen har været helliget de blå badekåber.
Stoffet satte alle mine sytalenter på prøve.
Egentlig var modellen med lommer på,
men jeg måtte give op overfor den udfordring.
Heldigvis var moren ikke sen til at vælge ingen lommer,
da hun fik valget mellem grimme lommer eller ingen lommer.
Drengene kan godt hoppe i pølen nu,
badekåberne hænger klar, blå, bløde og lige til at varme små sommerbadedyr.
Mit værksted er dækket af et fint lag blå fnuller 
og jeg er leveringsdygtig i blå bussemænd.


2 kommentarer:

  1. Uhm - blå bussemænd , lyder dejligt ;O))

    SvarSlet
  2. skøn byttehandel.Og god solskinsdag til dig.
    Og til forrige indlæg:
    Du er en ren loppehaj :-)
    Og sidstnævnte lampefod findes nu magen til hos datteren, stod oppe på vores loft, den var lavet af landmanden i sløjdtimerne for mange år siden :-)

    SvarSlet