tirsdag den 6. september 2011

Overspring eller overblik



Dagsstemningen er sådan lidt råddent æble-agtig.
Jeg skriver lange lister for at få overblik og skabe ro.
Men listerne giver mig åndenød 
og gør mig træt på forhånd.
Rastløsheden river og flår.
Jeg strikker lidt
vasker lidt
rydder lidt op
tæller knapper og stabler bunker.
Venter på at der kommer en makker hjem der kan bistå mig til en hundebørstning.
Smukkehunden lader sig kun børste, klippe og trimme
hvis der konstanse bliver proppet godbidder i skuffen på hende.
Hun lugter fælt af et eller andet jeg ikke rigtig vil vide hvad er.
Men forud for et bad er det nødvendigt med en børstning
ellers genopstår hun som filtdyr,
et meget stort filtdyr.
Ren hund efterfølges af meget klamt badeværelse.
Er det fortrængning eller effektivitet
når "man" tyer til hundevask og badeværelsesrengøring,
på sådan en dag hvor det plasker lige rigeligt i den store tilværelsesbalje.


2 kommentarer:

  1. Kan læse, at dit stress-monster rører på sig - jeg er også nøt til at lave lister for at holde styr på tingene, men øver i kun at gøre lidt ad gangen, men det kræver godt nok sin planlægning og er sørme svært, når jeg førhen har kunne arbejde rigtig godt i en presset situation og nr jeg gik igang med noget, så skulle det gøres mere end 100% færdigt - altså en almindelig rengøring blev nemt til en hovedrengøring - men det er slut, for så er jeg færdig i flere dage efter.
    Jeg håber, du har fundet luft i løbet af dagen og fået smukkehunden gjort fin :-)

    SvarSlet
  2. Åhhh, hundevask. Hvorfor vil de ikke deres eget bedste, de bæster :-)
    ... og godt kæmpet med de lister. De er nødvendige, når det hele truer med at vælte.

    SvarSlet