fredag den 30. december 2011

Jeg står gerne i kø for månen





Der var yndige fiskehandlere med rouge på kinden og sløjfe i akryl-permanenten.
De sang og servicerede de mange kunder med glimt i øjet,
så man skulle være et ualmindeligt mavesur vris,
hvis man kunne finde på at brokke sig over de lange køer.

Citronmånen var fuld.
Nu er den halv.
Den kan snildt kalde en engel eller to frem med sin sødmefyldte syrlighed.
Opskriften er fra det seneste nummer af Boligliv.
Den får mine varmeste anbefalinger - mums.
Sammen med kokoschokoladekagerne er der lagt en solid bund
inden aftensmaden.
De sidste lys er slukket i det lillebitte juletræ.
Nu er det befriet for juletant og fjas og flyttet ud på terrassen.
Kunne næsten høre lettelsens suk, da det atter kunne trække kølig vinterluft.


4 kommentarer:

  1. Dejlige billeder og så kom jeg til at tænke på en film - eller hvad man vil kalde det, som jeg har set på et kursus - den hed Fish, og handler om arbejdsglæden og hvad der sker, når man gør noget sjovt og udviser glæde - mon du kender den!

    SvarSlet
  2. Citronmåner er bare guf.

    Masser af nytårskram og tak for alt det skønne du har delt ud af i år. Jeg håber du og dine får et fantastisk nytår.

    SvarSlet
  3. For dælen, sådan en citronmåne kunne jeg godt lige nappe til aftenkaffen...

    Fiskesalg med sang og pynt, det lyder ret så hyggeligt.

    God aften.

    SvarSlet
  4. Jeg kender godt filmen Randi, tænkte faktisk over at den århusianske fiskehandler vist var blevet inspireret derfra;))

    Den her var stjernegyf Marina. Også et glædeligt nytår til dig.

    Citronmånen var wünderschönn og fiskehandlen underholdende Eva.

    SvarSlet