mandag den 19. december 2011

Lige nu


Solen skinner på små og store huse 
og på min snottede næse.
Forkølelsen angribes med Chilli Chilli Bang Bang.
Meget velsmagende våben.
Smukkehunden og jeg har indhaleret frisk morgenluft.
Nu står den for mit vedkommende på julegave-syning.
Og smukkehunden - ja hun ligger under bordet og ondulerere en formiddagslur,
mens pelsen stille drysser af hende.
Vi forer hulen med hundehår som værn mod kulden.
Som ved alle de tidligere fældninger,
konstaterer jeg at SÅ meget har hun da aldrig fældet før.

4 kommentarer:

  1. ja, de får smidt noget pels de hunde ;)
    Vores gang er sort af hår, så de kan ses.

    God jul,
    Yt

    SvarSlet
  2. Sådan er bare hver gang hund eller som her kat, fælder. Det blir værre og værre ;0)) eller er det os der blir senile ??!! Nej vel.

    SvarSlet
  3. Jeg melder mig i hunde-fældnings-koret og håber, at Hera venter lidt endnu med at smide pelsen!

    SvarSlet
  4. Jeg kunne snildt strikke et kuld hvalpe af alle de bunker der flyver rundt i hulen Yt;)))

    Jeg er sikker på det bliver værre Marianne;)))

    Luka sørger hvert år for sit eget helt særlige bidrag til julehygge af den uldne og fluffy slags, Hanne.
    Vi kan ikke huske hvordan julemad uden hundehår smager;))))

    SvarSlet