lørdag den 7. april 2012

Loop, løbsk og lækker




Den solbeskinnede, men hundehamrende, kolde lørdag
er blevet fornøjet med tekstiler og garn.
Fuldfed fløjl er blevet til "vuggestue-habit"
Knitrende poplin er klippet i kjole til Fruen

Jeg prøver kræfter med magic loop på Herberts atlanterhavsblå ærmer.
Min umiddelbare melding er, 
at det ikke er lettere end strømpepinde, men det er anderledes.
Det bliver lettere for hver omgang
og kunne nemt blive den nye foretrukne teknik til drengeærmer.

Havens purløg har forsøgt at undgå påskeæggemadderne ved at lade som om den er en lavendel.
Forsøget mislykkedes, jeg HAR fået purløg på æggemaden.

Jeg er også blevet trukket til haws og hjem igen af den højløbske Smukkehund.
Hun er helt og aldeles udenfor pædagogisk rækkevidde,
der står kun en ting i hovedet på hende og det er HAN.
Selv den mindste lille pistne skødehund af hankøn har hendes uforbeholdne opmærksomhed.

4 kommentarer:

  1. Lækre sager, du har gang i :) Jeg lover, du bliver glad for magic loop efter ærme nummer to - jeg havde det som dig i starten, men når man har vænnet sig, er man ikke til at vænne tilbage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har ret med loopet.
      Nu er ærme nummer et færdig og jeg er ved at have styr på vendningerne;))

      Slet
  2. Enig med ovenstående, loop for ever :-)
    Hvor er din lille fløjlsanorak bare så kæk og skøn.Er det et selvkonstrueret mønster :..hvis ikke vil du så dele ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Anorakken er selvkonstrueret.
      Jeg har kombineret et gammelt anorakmønster med en raglantrøje;)
      Der er masser af anorakmønstre i diverse børnetøjsbøger

      Slet