tirsdag den 31. juli 2012

Go´ferie





Sent i går aftes kom jeg endelig i gang med kjoleprojektet,
som var blevet overhalet indenom af noget maling.
Jeg fik klippet kjolen og startet på syningen,
men selv et feriebarn kan blive søvnig,
så ved 2-tiden tørnede jeg ind med forventningens glæde over, 
at jeg bare kunne vælte ud af dynerne i morges og fortsætte hvor jeg slap.
Som tænkt så gjort.
Med morgenhår, bare tæer, en balje kaffe og en genoplivningsristet bolle
daffede jeg i værkstedet.
Slog dobbeltdøren op så solen kunne nå ind til mig,
tændte for strygejernet så sømme kunne presses,
tunede radioen ind på stille morgenmusik.
Uhmmmm det er er go´ferie 
at sidde der og sy sensommerkjole.
Det er en fuldstændig ud af hovedet kjole
Heldigvis blev den lige præcis som jeg havde drømt om.
Sommerkjole til bare arme og bare ben
Sensommerkjole med leggings under
Efterårskjole med t-shirt og strømpebukser til.
Den er syet i lækkert tyndt hørstof.
Kun tilsat 3 små læderstropper, 2 ved lommen og en enkelt bagpå i nederdelssømmen.
Modellen tåler gentagelse,
både i endnu en hørversion og i en lækker ulsjersey til vinteren.

Da trevler og knappenåle var ryddet af klippebordet,
var der plads til taburet/bord fremstilling.
Min far havde limet og savet mig to plader som blev skruet på benene fra et par Marius-taburetter fra Ikea.
Vupti to fine sideborde eller siddetaburetter
alt efter hvad der placeres på dem og hvor de placeres.
Ideen er Annes, hun lavede seje borde med træstammeskiver.
Jeg havde ikke lige en træstamme der kunne skives.
Men jeg har spottet en have hvor der ligger en dynge, så måske kan jeg betle en halv meter
og abe Anne efter, for føj hvor var de fine.

3 kommentarer:

  1. Super lækker kjole - den gad jeg godt eje :)
    Og ja, Annes taburetter var super fine , men dine er altså også fine - bare på en anden måd ogmsådan er jo :)

    SvarSlet
  2. du er god til lige ud af hovedet kjoler, jeg er vild med den :-)
    LoneH

    SvarSlet
  3. Skøn kjole... den er nemlig perfekt til somer, sensommer og efterår. Det handler blot om det rette "udstyr" under... Skønne detaljer du har tilføjet...

    SvarSlet