søndag den 22. juli 2012

Kort hæk og lange arme




På  sådan en salig søndag 
kan man sætte sig på  en solfyldt plet
eller
man kan nyde et par georginers smukke forfald
eller
man kan nippe lidt i blomsterkrukkerne
eller
man kan overgå sig selv og gi´den max gas med diverse hæk-reducerende redskaber
Jeg valgte det sidste
og kan nu konstatere at jeg er blevet så voksen
at jeg kan klippe egen hæk.
Det har ellers været noget farmand kom og reddede mig fra.
Men selv en 51 årig kan komme i trodsalderen.
Ka´selv og vil selv.
Jeg gjorde det sgu´
Resultatet er OK af et førstegangs klip at være.
Mine arme er lange og vatagtige
Hækken er kort og næsten snorlige.
For at det skulle være virkelig blæret,
klippede jeg den da også lige omme på naboens side,
så han undgår lange arme 
og kan koncentrere sig om liggestolen når han kommer hjem fra ferie.




3 kommentarer:

  1. Sådan, du!
    Det er godt at kunne selv:)

    SvarSlet
  2. Det er da også meget sjovere end at samle op. Jeg kan og gør begge dele, men først efter at jeg har prøvet at skælde ud på grnene så de faldt af - men det virker ikke :-) Men det er altså hårdt for skuldre, ryg og arme.
    Og ve den stakkel der kommer med kritik som: den er da vist lidt skæv derhenne. De får straks udleveret hæksaks så de SELV kan udbedre skaden. Hyg dig nu i sommervarmen - de siger jo den er på vej. Og den " bette hund" - - - kommer der ikke snart et billede af den igen - jeg er nemlig bernertosset, men skuldre og ryg slår ikke til der.

    SvarSlet
  3. Jeg synes at du var sej, da du skrev at du havde klippet hæk - men du blev altså endnu sejere daå du skrev at du også havde klippet på naboens side. Betænktsom... Eller var det for at slippe for hans larm, mens du slapper af i liggestolen ;o)

    SvarSlet