lørdag den 14. juli 2012

Sussi og Leo og Orange scene i Vorupør


Regnen silede ned over morgenen og formiddagen.
Men det ku´regne nul ned...
Jeg kunne ligge under min lune dyne og fortabe mig i ord.
Luka måtte tage flere tilløb før hun fik mig vippet ud over sengekanten.
Jeg måtte tage flere tilløb før jeg fik hende vippet ud i regnen. 
En hurtig lille tissetur 
og hjem i tørvejr igen.
Eftermiddagen bød på solskin og lunhed.
Jullen skulle ikke tage mange tilløb 
for at få lokket moar med på et raid i de Vorupørske genbrugsbutikker.
Jeg fandt guld.
Den allerfedeste læder dokumentmappe
Helt enkel og så fin.
Der sidder en meget gammel dymostrimmel indeni hvorpå der står Thisted.
Jullen og jeg fantaserede over om det mon var en lille tyk pantefoged, 
der i sin tid gik rundt med den under armen.
Terrassen holdt på solens varme og resten af eftermiddagen 
blev nydt med hæklerier, sniksnak og stille væren, 
indtil sulten overvandt ladheden og vi fik tryllet en dejlig aftensmad sammen.
Mens Sussi og Leo gav den gas til Strandfesten på havnen,
gav vi den gas i camp "sofaen"
Roskildefestival på DR2 fra sofarække i lunt sommerhus
er fælt hygsomt
og Jullen kunne supplere med røverhistorier fra den ægte festival. 
Vinden bærer stadig Strandfesten herover,
der er garanteret dansetrætte ben og ølbrudne hoveder i byen i morgen.
Vejrprofeten har varslet sol og kuling i morgen.
Jeg er så klar til mange kilometers strandtur med blæs i håret og hulsten i lommerne.


2 kommentarer:

  1. God hårblæsende søndag til jer :-)

    SvarSlet
  2. Hyg I bare videre. Det lyder skønt.

    SvarSlet